Hvilken kaffe byder man uventede gæster?

Amparo Smith
2025-08-08 07:15:45
Count answers
: 4
Hvilken kaffe byder du uventede gæster?
Kampagneidéen til “Hvilken kaffe byder du uventede gæster?” opstod allerede i 80’erne og tog udgangspunkt i danskernes gæstfrihed og tradition for altid at byde på en kop kaffe, når der kommer gæster.
Gevalia og småkager frem til ham, når han kommer dumpende ned gennem skorstenen.
Et velkendt univers – hold fast i dét, der virker
Kampagneidéen til “Hvilken kaffe byder du uventede gæster?” opstod allerede i 80’erne og tog udgangspunkt i danskernes gæstfrihed og tradition for altid at byde på en kop kaffe, når der kommer gæster.
Når du går forbi plakaten, kan du nemlig se julemandens silhuette dukke op i baggrunden sammen med spørgsmålet: ”hvilken kaffe byder du uventede gæster?”
Julen kalder på hygge, gæster – og kaffe
I anledning af julen, hvor det er koldt og mørkt udenfor, hyggen er i høj kurs, og vi samles mere, har Gevalia og Havas på kreativ vis vinklet og tilpasset deres univers til julen.
Derfor er Gevalia (og Havas) fuldt fortjent kåret som Månedens Kampagne i december.

Chaim Aufderhar
2025-08-08 06:03:05
Count answers
: 2
Kampagnen ”Hvilken kaffe byder du uventede gæster?” byggede på de nordiske folks gæstfrihed og tradition for altid at byde på en kop kaffe, når de får besøg i deres hjem. Gevalia var et af danskernes foretrukne kaffemærker.
Især sjællændere har siden 2. verdenskrig rejst til Sverige for at købe kaffe, og på den måde blev Gevalia et af danskernes foretrukne kaffemærker.
Gevalia fylder 100 år. Vi er helt overbeviste om, at rigtig god kaffe bringer os nærmere hinanden, og vi håber på mange flere historier og øjeblikke med uventede gæster i flere årtier fremover.

Oral Gerlach
2025-08-08 04:15:49
Count answers
: 8
Når vi spørger folk, hvilken kaffe, man byder uventede gæster, svarer næsten alle Gevalia – og så smiler de.
Folk husker reklamerne og kan lide dem.
Det var den daværende marketingchef for Gevalia Lennart Schullerquist, der sammen med reklamebureauet Young & Rubicam, fandt på konceptet tilbage i 1985.
I Norden er det normalt, at man byder sine gæster på kaffe, ligesom kaffe er et typisk samtaleemne.
Derfor er det vigtigt, at den smager godt.
Det var det vi forsøgt at indfange og det viste sig at være et utroligt stærkt koncept.
Jeg havde dog ikke regnet med, at det vil være så holdbart.
Det gamle slogan fungerer, fordi det behandler folk som intelligente mennesker og samtidig kombineres med en sjov overraskelse.

Nat McGlynn
2025-08-08 02:06:06
Count answers
: 4
Gevalia er sammen med Bki, Merrild, Peter Larsen og Nescafe de 5 mest søgte kaffemærker. Kaffe var i november det 14. mest søgte produkt hvis vi ekskluderer søgningerne på kaffemærker. Kaffe og te kategorien udgør 2,8% af alle kampagner i dagligvarekæderne. Private Label står for 14% af kampagnerne i kategorien.

Dariana Becker
2025-08-08 01:57:23
Count answers
: 1
Hvilken kaffe byder du uventede gæster.
Kampagneidéen "Hvilken kaffe byder du uventede gæster?" tog udgangspunkt i danskernes gæstfrihed og tradition for altid at byde på en kop kaffe, når de får gæster.
Det banebrydende forslag mødte stærk modstand internt i virksomheden.
I 1985 kom den første og nu klassiske annonce, hvor et stort skib lægger til ved en lille klippeø.
Forbrugerne blev opfordret til selv at afslutte den historie, der blev præsenteret i annoncen.
Gevalia forvandlede sig lidt efter lidt til et mere interessant og dristigt varemærke.