:

Hvad koster mad til 30 personer?

Fleta Koss
Fleta Koss
2025-07-24 23:41:16
Count answers : 2
0
Det koster typisk mellem 700 kr. og 2.000 kr. for buffetanretning og servicehåndtering til en fødselsdagsfest for 20-30 gæster. Prisniveauet påvirkes af faktorer som opgavens kompleksitet, antal personer og eventuelle specifikke krav til servicen. Gennemsnitligt modtager man omkring 3 tilbud pr. opgave, hvilket giver en god mulighed for at sammenligne priser og tjenester. Gennemsnitsprisen ligger på cirka 1.133 kr., hvilket giver en god balance mellem kvalitet og omkostninger.
Freeman Lemke
Freeman Lemke
2025-07-24 23:26:13
Count answers : 1
0
FÅ EN BUFFET FOR UNDER 100,- pr. kuv. DU MÅ LAVE OM I VORES SAMMENSATTE BUFFET TILBUD - BUFFET EFTER DIN SMAG Ring og hør hvad vi kan gøre for dig Tlf. 70250102. Husk du gerne må ændre i de sammensattede buffet tilbud mod en mindre mérpris. Minimum 10 kuverter.
Eduardo Anderson
Eduardo Anderson
2025-07-24 20:24:56
Count answers : 7
0
Du kan bestille denne Buffet fra min. 50 kuv. til kun kr. 108,- pr. kuv. ex. lev. og emballagetillæg. Tilbudspris 108,00 DKK Normalpris 127,00 DKK. Tilbudspris pris pr kuv 108,00 DKK, hvis man ønsker at købe for 30 kuv kan man beregne det til 30 x 108 DKK = 3240 DKK ex. moms og andre tillæg.
Gregorio Brakus
Gregorio Brakus
2025-07-24 19:01:01
Count answers : 3
0
Middagen til en stor fest er samlingspunktet for en betydelig del af aftenen. Samlet set koster middagen knap 15.000 kr. i vores eksempel, og selvom det er mange penge, er det ikke dyrt. Den valgte menu ligger på 189 kr. pr. kuvert, hvilket ikke er den billigste løsning, vi kunne finde online, men sandelig heller ikke den dyreste. Kuvertprisen fås fra omkring 119 kr. op til omkring 1.000 kr. afhængig af indholdet, antallet af retter og leverandøren. Der skulle med andre ord være rig mulighed for at finde en løsning, der passer til dit budget. Drikkevarerne til middagen er fortrinsvis vin, som ligger på omkring 100 kr. flasken. Lidt mindre for hvidvin og bobler, lidt mere for rødvinen. Denne flaskepris er valgt ud fra, at den typiske dansker handler mest vin til under 100 kr. flasken, men det antages, at man vil give en smule mere i forbindelse med en fest. Antallet af flasker tager udgangspunkt i restaurationsbranchens tommelfingerregel, som angiver mængden af vin pr. gæst til én flaske. Det svarer til seks glas fordelt henover velkomsten og middagen. Samlet set skal der altså være 50 flasker, fordelt på bobler, hvid, rød og dessertvin. Tip: Vælger du en buffet frem for portionsanretning, får dine gæster ofte mere at vælge imellem til prisen, og der er mindre behov for personale, når de kun skal anrette, ikke servere. 3-retters menu: 9.599 kr. / 189 kr. pr. kuvert. Derfor er det heller ikke så underligt, at denne post optager en stor andel af budgettet. Der er ingen, der siger, det skal koste mange penge at holde en fest. Til en stor fest er middagen samlingspunktet for en betydelig del af aftenen. Den store fødselsdagsfest for 50 personer: 24.949 kr. Det skulle gerne gøre dig i stand til at vurdere, hvad din næste store fest kommer til at koste – og hvor du kan skrue op og ned i dit budget. Vi tager udgangspunkt i en stor fest med 50 spisende gæster og beskriver i det følgende, hvordan udgifterne er fordelt på de enkelte dele af festen. Et budget består af dine indkomster og dine udgifter. Der er et utal af muligheder, du kan betale dig fra alt, du kan låne og leje, du kan lave alt selv, og hvert eneste valg vil skubbe udgiften op eller ned. Det er så nemt at bruge penge, når man skal holde fest. Til gengæld skal du ikke bekymre dig om så meget andet end at dukke op og hygge dig med gæsterne. Der er ingen tvivl om, at personalet er en del af forklaringen på den høje pris. Timeprisen for serveringspersonale kan nemt ligge på 300 kr. i timen, så hvis du vælger et selskabslokale uden personale og hyrer nogle bekendte til arbejdet, kan du spare nogle penge. Hvis du vil længere ned i pris, kan en havefest i et udlejningstelt være et godt alternativ. Telte udlejes i mange størrelser og afskygninger med listepriser fra omkring 1.000 kr. og opefter. Typisk udlejer samme firma også borde, stole, service og andet udstyr, så du kan supplere op med, hvad du mangler. Prisen for et selskabslokale er afhængig af placering, størrelse, udsmykning, faciliteter og tilgængeligt udstyr samt popularitet. Ofte starter priserne omkring 3.700 kr. og fortsætter til op mellem 7.000 og 10.000 kr. Eksemplets lokale ligger i den lidt dyre ende af skalaen, fordi der følger ekstra services som opdækning, musikanlæg, DJ samt serveringspersonale med i prisen. Lokale: 7.450 kr. 3-retters menu: 9.599 kr. / 189 kr. pr. kuvert. Vin til velkomst og middagen: 5.200 kr. Øvrige drikkevarer: 1.200 kr. Pynt, blomster, snacks, bordkort og invitationer: 1.500 kr. Festen er forholdsvis simpel, for at gøre det nemt for dig at sammenligne, og natmad, hyggepianist samt andre “tilvalg” er derfor ikke inkluderet i prisen. Den samlede pris svarer til små 500 kr. pr. gæst. I vores eksempel bruger vi en fest for 50 personer, som afholdes i et lejet lokale med det nødvendige udstyr samt serveringspersonale. Middagen er en 3-retters menu leveret af et cateringfirma. Der er medregnet velkomstdrink, drikkevarer til middagen såvel som bagefter. I denne artikel ser vi nærmere på de generelle overvejelser og udgifter i forbindelse med en stor fest og præsenterer de største “syndere” i festbudgettet. Det er så nemt at bruge penge, når man skal holde fest. Der er et utal af muligheder, du kan betale dig fra alt, du kan låne og leje, du kan lave alt selv, og hvert eneste valg vil skubbe udgiften op eller ned. Men hvad kan det egentlig betale sig at sørge for selv, og hvornår er det bedst at købe sig til en service? Det er så nemt at bruge penge, når man skal holde fest. Et budget består af dine indkomster og dine udgifter. Der er ingen, der siger, det skal koste mange penge at holde en fest. Der er et utal af muligheder, du kan betale dig fra alt, du kan låne og leje, du kan lave alt selv, og hvert eneste valg vil skubbe udgiften op eller ned. Men hvad kan det egentlig betale sig at sørge for selv, og hvornår er det bedst at købe sig til en service? I denne artikel ser vi nærmere på de generelle overvejelser og udgifter i forbindelse med en stor fest og præsenterer de største “syndere” i festbudgettet. Vi tager udgangspunkt i en stor fest med 50 spisende gæster og beskriver i det følgende, hvordan udgifterne er fordelt på de enkelte dele af festen. Det skulle gerne gøre dig i stand til at vurdere, hvad din næste store fest kommer til at koste – og hvor du kan skrue op og ned i dit budget. Den store fødselsdagsfest for 50 personer: 24.949 kr. I vores eksempel bruger vi en fest for 50 personer, som afholdes i et lejet lokale med det nødvendige udstyr samt serveringspersonale. Middagen er en 3-retters menu leveret af et cateringfirma. Der er medregnet velkomstdrink, drikkevarer til middagen såvel som bagefter. Festen er forholdsvis simpel, for at gøre det nemt for dig at sammenligne, og natmad, hyggepianist samt andre “tilvalg” er derfor ikke inkluderet i prisen. Den samlede pris svarer til små 500 kr. pr. gæst. Lokale: 7.450 kr. 3-retters menu: 9.599 kr. / 189 kr. pr. kuvert. Vin til velkomst og middagen: 5.200 kr. Øvrige drikkevarer: 1.200 kr. Pynt, blomster, snacks, bordkort og invitationer: 1.500 kr. Til gengæld skal du ikke bekymre dig om så meget andet end at dukke op og hygge dig med gæsterne. Der er ingen tvivl om, at personalet er en del af forklaringen på den høje pris. Timeprisen for serveringspersonale kan nemt ligge på 300 kr. i timen, så hvis du vælger et selskabslokale uden personale og hyrer nogle bekendte til arbejdet, kan du spare nogle penge. Hvis du vil længere ned i pris, kan en havefest i et udlejningstelt være et godt alternativ. Telte udlejes i mange størrelser og afskygninger med listepriser fra omkring 1.000 kr. og opefter. Typisk udlejer samme firma også borde, stole, service og andet udstyr, så du kan supplere op med, hvad du mangler. Prisen for et selskabslokale er afhængig af placering, størrelse, udsmykning, faciliteter og tilgængeligt udstyr samt popularitet. Ofte starter priserne omkring 3.700 kr. og fortsætter til op mellem 7.000 og 10.000 kr. Eksemplets lokale ligger i den lidt dyre ende af skalaen, fordi der følger ekstra services som opdækning, musikanlæg, DJ samt serveringspersonale med i prisen. Til en stor fest er middagen samlingspunktet for en betydelig del af aftenen. Derfor er det heller ikke så underligt, at denne post optager en stor andel af budgettet. Samlet set koster middagen knap 15.000 kr. i vores eksempel, og selvom det er mange penge, er det ikke dyrt. Den valgte menu ligger på 189 kr. pr. kuvert, hvilket ikke er den billigste løsning, vi kunne finde online, men sandelig heller ikke den dyreste. Kuvertprisen fås fra omkring 119 kr. op til omkring 1.000 kr. afhængig af indholdet, antallet af retter og leverandøren. Der skulle med andre ord være rig mulighed for at finde en løsning, der passer til dit budget. Drikkevarerne til middagen er fortrinsvis vin, som ligger på omkring 100 kr. flasken. Lidt mindre for hvidvin og bobler, lidt mere for rødvinen. Denne flaskepris er valgt ud fra, at den typiske dansker handler mest vin til under 100 kr. flasken, men det antages, at man vil give en smule mere i forbindelse med en fest. Antallet af flasker tager udgangspunkt i restaurationsbranchens tommelfingerregel, som angiver mængden af vin pr. gæst til én flaske. Det svarer til seks glas fordelt henover velkomsten og middagen. Samlet set skal der altså være 50 flasker, fordelt på bobler, hvid, rød og dessertvin. Tip: Vælger du en buffet frem for portionsanretning, får dine gæster ofte mere at vælge imellem til prisen, og der er mindre behov for personale, når de kun skal anrette, ikke servere. Hvis du har 30 gæster til middag, kan du sagtens spare mange penge både på lokaler og på middagen selv. Til en middag med 30 gæster kan du sagtens klarer denne for mindre end 6.000 kroner hvis du selv bekymrer dig om lokalet og personalet. Kuvertprisen fås fra omkring 119 kr. op til omkring 1.000 kr. afhængig af indholdet, antallet af retter og leverandøren. Derfor kan middagen til 30 personer komme til at koste mellem 3.570 og 30.000 kr. Af_OC